close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה זה אימון אישי ואיך זה עובד?

מערכת שורשה תשרי, תשפא23/09/2020

אימון אישי הוא תהליך מוגדר ותחום בזמן, במסגרתו שואפים המאמן והמתאמן להגיע לתוצאות מובחנות ומוגדרות היטב

תגיות:
צילום: shutterstock
עבור רבות ורבים מאיתנו, החיים כוללים שורה ארוכה וכמעט אינסופית של אתגרים מסוגים שונים, ביניהם כאלו אשר ההתמודדות עימם עשויה להיות קשה מנשוא, ללא העזרה, התמיכה והסיוע המתאים. בעוד בעבר נושא זה היה חבוי ומושתק יחסית, כיום זהו נושא נפוץ אשר לגיטימי לחלוטין לעסוק בו, ואכן לא מעט אנשים מודים ומדברים בגלוי על הצורך בסיוע, ועל כך שהתמיכה וההכוונה המתאימות יכולות במקרים רבים לחולל שינוי חיובי נרחב ולהפוך את החיים לטובים ו"מוצלחים" הרבה יותר. במקרים רבים אימון אישי הוא התהליך המסייע לרבים להעלות את חייהם על מסלול טוב ורצוי יותר. מהו אימון אישי, איך זה עובד
צילום: shutterstock
ומה ההבדל בינו לבין טיפול פסיכולוגי?

תהליך מקצועי של התמודדות מודרכת עם אתגרי החיים – אימון אישי
קיימים כיום סוגים רבים ושונים של אימונים אישיים ושל מאמנות ומאמנים אישיים, אך לרובם קווים כלליים משותפים אשר הופכים אותם לחלק מעולם האימון האישי (מה שחלקנו מכירים כ"קואוצ'ינג"). בגדול, מדובר בתהליך במסגרתו איש מקצוע (ה"מאמן") מסייע למאומן/נת לשנות את נקודת המבט שלהם על החיים, לרוב בתחומים מוגדרים וספציפיים בהם מורגש ספציפית בצורך בשינוי וסיוע. על פי רוב, מדובר בתהליך מקצועי ותחום בזמן אשר מוכוון ספציפית להתמודדות עם אתגרים מסוימים, דוגמת האתגר של הקמת עסק או מציאת תחום עיסוק, דרכים שונות להגשמה עצמית, יציאה ממשברים מסוימים ומוגדרים ועוד. במסגרת תהליך זה מתאפשר למאומן/נת לצמוח מבחינה מקצועית ואישית גם יחד, לפרוץ את הגבולות והמגבלות שהגבילו אותם עד כה, לפעול להשגת מטרות ויעדים מוגדרים ובעצם להגשים את עצמם, במלוא מובן המילה.

אימון אישי נערך לרוב במתכונת של אחד על אחד (המאומן והמאמן), אך נפוצים מאוד גם אימונים אישיים זוגיים או קבוצתיים. הכל בהתאם לאתגרים והבעיות עימם מתמודד אותו הרכב של אנשים, והאופן בו הם מעוניינים להתמודד עם אתגרים אלו. המאמנים והמאמנות בתחום זה עוברים הכשרה מקצועית מקדימה כמובן, כמו גם אימון אישי בעצמם, כך שהתהליך אינו זר עבורם גם מנקודת המבט של המתאמן. תהליך האימון האישי כולל, מלבד להגדרת מטרות ויעדים כאמור, גם ניסוח כללי של חזון אשר לכיוונו מעוניינים לחתור, התחייבות למשימות קונקרטיות ופעולות שונות התומכות בקידום המטרות שהוגדרו ועוד. כלומר – מדובר בתהליך המבוסס על תוצאות בשטח, ולא במסגרת טיפולית אמורפית. לכן, מתאים האימון האישי למקרים רבים בהם מעוניינים להשיג מטרות מסוימות או ליהנות מצמיחה ושגשוג במישור המקצועי או האישי, אשר אינם קיימים כיום מסיבות אלו ואחרות (עימן ננסה לזהות ולהתמודד ישירות במהלך האימון).

אימון אישי מול טיפול פסיכולוגי
בעוד בשנים האחרונות קיימת אינפלציה של ממש בכל הנוגע לשיטות שונות של טיפול, אימון והגשמה עצמית, עד כי רבים עלולים להתבלבל ולא להבין מה בדיוק ההבדל בין אימון אישי לבין שיטות טיפול/אימון נפוצות אחרות, ובראשן הטיפול הפסיכולוגי הנחשב כיום לדבר נפוץ, בסיסי וכמעט מיינסטרימי..

ובכן, אימון אישי נבדל מטיפול פסיכולוגי במספר תכונות מרכזיות ומהותיות, כך שמדובר בדברים שונים לחלוטין ולא בתחליפים טיפוליים עבור אותן מטרות או בעיות.

הבדל מהותי ראשון הוא כי בעוד טיפול פסיכולוגי אינו מוגדר בזמן, ועשוי לעיתים להמשך לאורך שנים רבות וארוכות, אימון אישי הוא תהליך מוגדר ותחום בזמן, במסגרתו שואפים המאמן והמתאמן להגיע לתוצאות מובחנות ומוגדרות היטב. בנוסף, נבדל האימון האישי מהטיפול הפסיכולוגי בכך שבעוד זה האחרון מתעכב על הסיבות והגורמים ובעיות שחווה המטופל, אימון אישי מתמקד יותר בחלומות וברצונות שלו, ובדרכים המעשיות להגשים חלומות אלו. האימון האישי הוא פרקטי וקונקרטי יותר, וכולל למשל הגדרת יעדים ומטרות, כמו גם מטלות ומשימות שעל המתאמן לבצע על מנת להתקדם באופן עקבי אל עבר הגשמת המטרות שהוגדרו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה